КВІТЕНЬ - Місячник екологічного виховання
Сучасна екологічна ситуація в світі та Україні зокрема загострюється з кожним днем. Забруднення атмосфери шкідливими викидами, тисячі тон сміття, знищення цілих екосистем через вирубування лісів, розорювання, будівництво, шкідлива радіація та випромінювання — далеко не повний перелік тих техногенних факторів, які негативно впливають на екологію.
Недарма екологічне виховання визнане одним із найважливіших пріоритетів ЮНЕСКО, Національної доктрини розвитку освіти України ХХІ століття, інших основоположних документах світового та національного рівня.
Важливу роль в екологічній просвіті відіграє екологічне виховання в школі. Ключовою метою екологічного виховання на уроках і в позаурочний час є формування відповідального та дбайливого ставлення до природи, що базується на:
• екологічній свідомості та самосвідомості
• формуванні стійкої потреби власного свідомого дотримання екологічних принципів природокористування
• розвитку навичок екологічної культури
• активній участі в суспільно корисній праці з захисту, догляду та оптимізації стану довкілля
• пропаганді в найширших межах екологічних знань
• активній діяльності з вивчення та охорони природи своєї місцевості.
Ключовими принципами екологічного виховання слід назвати:
• міждисциплінарний інтеграційний підхід у процесі формування екологічної культури учнів
• систематичність та безперервність екологічної освіти школярів у процесі всіх основних видів діяльності у школі — пізнавальної, ігрової, трудової, спортивної тощо
• єдність інтелектуальної та емоційно-вольової сфер у діяльності учнів із вивчення та поліпшення стану навколишнього середовища
• взаємозв’язок локальних, регіональних, національних та світових екологічних проблем
• прогностичність, що передбачає відповідальність за збереження середовища життя для майбутніх поколінь.
Головні результати екологічного виховання — вміння осмислювати екологічні явища в світі, висловлювати власні незалежні судження про стан природи, розумно й адекватно взаємодіяти з нею. Кінцевим конкретним результатом екологічного виховання випускників школи мають стати:
• системні знання про екологічні закономірності та проблеми людства і ймовірні шляхи їх розв’язання
• розуміння необхідності докорінних змін у процесі взаємодії людини з природою з метою її відновлення, виявлення адекватної громадянської позиції щодо випадків порушень в сфері охорони природи
• недопущення власних порушень правил поведінки в природному середовищі
• ведення здорового способу життя через обмеження деяких окремих шкідливих видів продуктів, намагання раціонально харчуватися, зменшення витрат матеріальних та енергетичних ресурсів, прагнення до зменшення кількості побутових відходів, відсутність шкідливих звичок
• посильна з власної ініціативи участь в екологічній діяльності на всіх рівнях.
З цією метою в Дубрівському ліцеї №1 у квітні проходить місячник екологічного виховання. Такий час також обрано невипадково, адже 1 квітня – День птахів, 22 квітня відзначають Всесвітній день Землі, 15 квітня – Український День довкілля, 26 квітня — День пам’яті жертв Чорнобильської трагедії. Окрім того, протягом усього місяця постійно відбуваються різноманітні всеукраїнські, всесвітні та регіональні екологічні акціїі. В рамках місячника із 10.04 по 14.04 пройшов тиждень природничих наук.
Вчителями – предметниками були створені інформаційні стінгазети «Екологічні дати квітня» та « Всесвітній День Землі».
До Всесвітнього дня здоров’я з учнями 5 класу була проведена квест – гра «Що робити, аби здоровим жити».
Учні 6 та 7 класів прийняли участь в інтернет – конкурсі від освітнього проєкту «На Урок» - «Година Землі».
Серед учнів 5 класу була проведена «Вікторина з природничих наук», інтерактивні ігри «Організм людини» та «Природничий лабіринт».
Учні 7 класу прийняли активну участь у інтерактивній вікторині «Таємниці Землі, Всесвіту та України».
Учні старших класів прийняли участь у природничій вікторині «Про все на світі».
Вчителі природничих дисциплін провели на своїх уроках тематичні екологічні бесіди.